marți, 22 martie 2011

Români din Ungaria vor să obţină cetăţenia română - o ştire ce a înfierbântat televiziunile din România

TVR
Ungaria: Cetăţenie română pentru acces la posturi TV în limba română

(reportaj aici

Zeci de etnici români care trăiesc în Gyula vor cetăţenia română pentru a recepţiona posturi de televiziune din România. Asta pentru că de câteva săptămâni, firmele de cablu TV din Ungaria nu mai difuzează posturi româneşti decât cetăţenilor români. De curând, statul ungar a adoptat o lege care permite maghiarilor care nu trăiesc în Ungaria să devină cetăţeni ai acestei ţări. Sute de maghiari care trăiesc în România au început demersurile pentru a deveni cetăţeni maghiari.


Realitatea TV

Mii de români din Ungaria vor cetăţenie română pentru abonamentul de cablu TV


 

(reportaj aici)

 

 

Sute de membri ai minorităţii române din Ungaria au cerut, în ultima lună, cetăţenia română. Unul dintre motive este cât se poate de practic. De câteva săptămâni, firmele de cablu TV din ţara vecină nu mai transmit posturi româneşti, decât dacă abonatul este cetăţean român.
Maria Mark are o pensiune în localitatea maghiară Gyula, aflată la 80 de kilometri de Arad. Femeia şi-ar dori ca ea şi oaspeţii ei români să poată urmări la televizor şi posturile româneşti. "Cu bucurie aş lua cetăţenie română, pentru că mie mi-ar părea bine dacă noi ne-am uni românii din Ungaria cu românii din România", a spus Maria Mark.
Vasile Guzău, care este un microbist înfocat, se plânge că nu mai poate urmări campionatul românesc. „De la 1 martie 2010 a dispărut postul românesc. M-a revoltat pentru că nicio scrisoare nimic, nimic nu am primit. Mai mult mă uitam la telejurnal şi la sport", a spus bărbatul.
Obţinerea cetăţeniei române se face însă destul de anevoios. „Cred că s-ar putea simplifica procedura obţinerii unei cetăţenii. Maghiarilor de etnie maghiară din România li s-a acordat dreptul de a obţine cetăţenia, în schimb celor de etnie română, nu", a spus unul dintre românii din Ungaria.
Aproape 5.000 de etnici români din Gyula aşteaptă să primească cetăţenia română.


N24 Plus
Cinci mii de etnici români din Gyula aşteaptă să devină români cu acte în regulă

(reportaj aici)


Aproape 5 mii de etnici români din Ungaria au cerut, în ultima lună, cetăţenia română. Unul dintre motive este legat de faptul că, de câteva săptămâni, firmele de cablu TV din ţara vecină nu mai transmit canalele din ţara noastră, decât dacă abonatul este cetăţean român.
AMBIANŢĂ: „Asta nu se tine de politică, nu se ţine de nimic. Tu ce zici pe asta că nici tu nu ai canal? No. Asta pentru mine sufleteşte e foarte greu. – Ce nu e? – Că nu e program românesc."
MARIA MARK, solicitant cetăţenie română: „Cu bucurie aş lua cetăţenie română, că mie mi-ar părea bine dacă noi ne-am uni românii din Ungaria cu românii din România."
VASILE GURZĂU, solicitant cetăţenie română: „Din 2000 am avut acasă. Din 1 martie mi se pare a dispărut. M-a revoltat pentru că nicio scrisoare nimic, nimic nu am primit. Mai mult mă uitam la telejurnal şi la sport."
Obţinerea cetăţeniei române se face, însă, destul de anevoios.
VOX: „Am dublă cetăţenie. Copiii mei s-au născut aici şi bine-nţeles şi copiii mei să obţină cetăţenia română."
VOX: „Nu ar fi rău. Să fim şi noi cu cetăţenia română. Dar şi altfel ţara-mamă poate să ne ajute."
VOX: „Cred că s-ar putea simplifica procedura obţinerii unei cetăţenii. Maghiarilor de etnie maghiară din România li s-a acordat dreptul de a obţine cetăţenia, în schimb, celor de etnie română, nu."
Uniunea Culturală a Românilor din Ungaria este organizaţia care apără dreptul etnicilor noştri pe tărâm maghiar. La finalul anului trecut, Uniunea număra aproape o mie de membri.

Un comentariu:

  1. GUVERNUL ROMAN VAD CA NU FACE NIMC IN ACEST SENS.MARI PATRIOTI MAIB PDL-STII ASTIA.

    RăspundețiȘtergere